تحولات لبنان و فلسطین

نشست «طوفان الاقصی؛ آغاز نصرالله» در نخستین سالروز این عملیات مهم به همت دفتر مطالبعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه با حضور جمعی از شخصیت ها و سفرای خارجی مقیم تهران و مدیران این وزارتخانه در تهران برگزار شد

نشست «طوفان الاقصی؛ آغاز نصرالله» در تهران برگزار شد

قدس آنلاین: رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت خارجه در گشایش این نشست با تأکید بر مشروعیت و مطابقت عملیات طوفان الاقصی با عقل و وجدان بشری و اصول مسلم بین الملل گفت: این عملیات در تاریخ همه جنبش های آزادی خواه نقطه عطفی بی بدیل است و آثار و پیامدهای این رویداد چنان ژرف ارزیابی می‌شود که حتی اندیشمندان آن‌را را عامل تعیین کننده نظم منطقه ای در غرب آسیا ارزیابی می‌کنند.

محمد حسن شیخ الاسلامی افزود: یکسال پس از این واقعه تاریخی که در پرتو مجاهدت های رزمندگان اسلام به دست آمده و به رغم صدمات ناشی از آن که بخشی از آن شهادت بیش از ۴۰ هزار نفر و تخریب گسترده زیربناها در فلسطین و لبنان سربلند و شهادت چهره های درخشانی چون شهید هنیه و سید حسن نصرالله است، بی تردید محور مقاومت از همیشه مصمم‌تر و قوی‌تر است.

وی با بیان اینکه ایران با رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه‌ای با قدرت و برای همیشه در کنار رزمندگان جبهه مقاومت ایستاده و آماده است هر اقدام نابخردانه رژیم را با قدرت پاسخ دهد، تصریح کرد: این فرمایش رهبر معظم انقلاب که  ما در انجام وظایف خود نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب میکنیم گویاترین بیان کنش ما است.  صبر و بردباری ایران در قبال درنده خویی رژیم و اقدامات سبوعانه تجلی رفتار مسئولانه است همچنانکه پاسخ کوبنده وعده صادق جلوه‌ای از این رفتار مسئولیت آمیز است.

عراقچی: عهد دولت چهاردهم در حمایت از مقاومت محکم است

وزیر امور خارجه کشورمان هم در سخنرانی خود در این نشست با یادآوری اینکه مسئله فلسطین امروز و در پی عملیات طوفان الاقصی و اتفاقات پس از ان به مسئله اول جهان بدل شده، گفت: جریان مقاومت قائم به شخص نبوده و نیست وامروز دستان مقاومت اسلامی در همه عرصه‌ها از جمله نرم افزار و سخت‌افزار پرتوان است.

وی سفر هفته پیش خود به لبنان در اوج حملات رژیم صهیونیستی را پیام واضح حمایت ایران از مقاومت و مردم لبنان خواند و افزود: به رژیم صهیونیستی می‌گوییم که اراده ایران را آزمایش نکنند. هرحمله‌ای که به ایران صورت بگیرد، پاسخ ما پرقدرت‌تر از گذشته خواهد بود.

عراقچی تأکید کرد: انها قدرت موشک‌های ما را مشاهده کردند و حالا میدانند چه اهدافی در سرزمین های اشغالی در دسترس ما است.

وی با تأکید بر تعهد و پیمان محکم دولت چهاردهم در حمایت و دفاع از آرمانهای مردم فلسطین و مخور مقاومت گفت: عملیات وعده صادق ۱ و ۲ عزم و اراده ایران را نشان داد که هرگونه اقدام تجاوزکارانه با پاسخ ایران مواجه خواهد شد.

ابوشریف: در آستانه یک جنگ جهانی اما به روش دیگری علیه انسانیت هستیم

نماینده جنبش حماس نیز در این نشست در سخنانی دلایل و زمینه شکل گیری و اجرایع ملیات طوفان الاقصی را واضع و انرا اشغالگری رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: مردم فلسطین و بویژه غزه در یک زندان عظیم گرفتارند و لذا این عملیات در چارچوب مقاومت مشروع انجام گرفتلذا وجدان‌های جهانی و انسان‌ها باید در کنار مردم ما قرار گیرند.

ناصر ابوشریف اظهار داشت: بزرگترین دستاورد هفت اکتبر این است که ماهیت رژیم را نشان داد و دنیا رژیم صهیونیستی را یک اشغالگر می‌شناسد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای جهان تنها نظاره گر جنایت های رژیم صهیونیستی هستند گفت: بالغ بر ۴۰ هزار شهید تقدیم کرده‌ایم. هنوز هم بسیاری از کودکان زیر آوارها هستند. گزارش‌های سازمان‌های بین المللی هم در این‌باره مشخص است اما آمریکا و و نوکرانش حقایق را جعل می‌کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی با تأکید بر اینکه در آستانه یک جنگ جهانی، اما به روش دیگری قرار داریم و همگان باید آماده باشند، اظهار داشت: این جنگ، جنگ علیه انسانیت است و ما در مقاومت پایدار خواهیم ماند.

ناصر ابوشریف با انتقاد از کشورهای عربی به دلیل ناتوانی در حمایت از مردم فلسطین گفت: کشورهای عربی در بدترین وضعیت هستند. پس از این عملیات عزت خود را از دست داده‌اند و امروز تنها جایگزین موجود مقاومت است.

اختری: مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی یکر واجب دینی است

در ادامه این نشست نیز آیت الله اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین تنها راه موجود در برابر اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی را مقاومت خواند و گفت: امام (ره) و مقام معظم رهبری جهاد و مقاومت را رویکرد واجب و ضروری در برابر این رژیم عنوان کرده‌اند و آینده از آن مقاومت و پیروزی برای آنهاست.

وی با بیان اینکه رویکردهای امام(ره) و مقام معظم رهبری به موضوع فلسطین و جریان مقاومت بر اساس دیدگاه اسلام و قرآن است و تمام رهنمودهای این عزیزان در این زمینه دارای پایه‌های مستحکم قرآنی است،  افزود: اسلام برای امت خودش سلطه‌پذیری را نپذیرفته است و قرآن سلطه پذیری را رد می‌کند، انسان باید برای آزادی اقدام کند.

آیت الله اختری تصریح کرد: فلسطین یک کشور اسلامی است مورد تجاوز قرار گرفته و کفار آمدند که بر آن مسلط شوند و در میان مسلمانان فتنه و تفرقه ایجاد کنند، اما خدا این را نپذیرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.